sarajohansson

Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

En ny vecka

Av Sara - 30 maj 2011 10:17

ja nu börjar ännu en ny vecka o jag är sjuk :(

Förkyld, snorar o hostar tillsammans med feber.. usch jag vill vara frisk .

Igår hände inte så mycket, var ner till bollnäs , träffade pappa en sväng , sen var vi ut på dollar o handlade lite, sen var vi o handla lite mat, så nu är kyl o frys full igen , sen var vi till Patrik en sväng , innan vi drog oss emot vallsta, där vi först var ner till mamma, o firade morsdag  o sen upp till Christians mamma o fikade, . sen var vi ner till stallet o fixade klart där, o sen hem o kollade på tv innan de var dax o ta in hästar o sen gå o lägga sig ...

Idag, ja vad händer idag, inte mycket , eftersom att jag är sjuk så blir de nog mest till o vila, måste på apokteket o köpa avmaskning till katterna, nässpray, alvedon, järntabletter o lite sånt , sen måste jag även åka o köpa flug/myggspray till hästarna , då myggorna är hemska nu , o Gomatic så sjukt känslig ... men efter de blir de nog  bara lugnt, kanske försöka orka städa lite. .. :)


Beräknat förlossningsdatum: 2011-06-27

Barnet blev till omkring: 2010-10-04

Du är i vecka: 37

Du är i månad: 8

Antal graviditetsveckor och dagar: 36 veckor 0 dagar

Antal dagar kvar till förlossningen: 28


Vecka 37

Barnet:

Cirka 2.8-3 kg.

Nu är barnet fullgånget och redo att födas. Förlossningen kan starta när som helst, men många kvinnor får vänta ytterligare några veckor innan det är dags. Barnet ökar sin vikt med 200-250 gram per vecka och har mer än en liter fostervatten runt sig. Koordinationen är så utvecklad att barnet har förmåga att gripa tag om saker med handens fingrar. Den tränar inför ett liv utanför livmodern genom att dra in och trycka ut fostervatten ur sina lungor. Den lagrar också näring som behövs för att klara en ansträngande förlossning. De allra flesta barn ligger med huvudet
nedåt, endast ett fåtal ligger med stjärten först. Om så är fallet gör man vid den här tiden ett försök att vända barnet.

Mamman:

Ladda med kolhydrater

Du går troligen på ännu en graviditetskontroll. Är det något som fortfarande oroar dig inför förlossningen så prata med din barnmorska. Det är bra om du som skall bli pappa följer med. Även om du skrivit ett brev med dina önskemål kring förlossningen är det vanligt att man också noterar vad du vill i journalen.
Denna kommer personalen på förlossningsavdelningen senare att ta del av.
De flesta kvinnor känner av allt kraftigare sammandragningar i livmodern. Det är inte farligt utan en påminnelse om att snart startar förlossningen och mötet med barnet närmar sig. Kanske har du
slutat arbeta och inlett dina första veckor som föräldraledig. Du kommer att må bra av att få rå dig själv och att släppa arbetet helt. Du behöver också lite tid att förbereda för barnets ankomst och göra de sista förberedelserna inför förlossningen och den stora omställningen till att bli mamma. Nu kan du vila när du behöver det. Ät som tidigare bra mat, gärna med extra kolhydrater så har du lite mer ork om förlossningen skulle starta.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Sara - 11 juli 2012 21:55

Tiden går , och jag har verkligen inte tiden för att sitta här o blogga längre tråkigt nog .. Men å andra sidan, jag har min familj att bry mig om, jobba, leka med albin umgås med Christian , ja min familj o jobb tar min tid, och jag är verkligen l...

Av Sara - 24 maj 2012 08:06

Ja idag är de torsdag, jag som tyckte de var måndag nyss? Som sagt veckorna flyger förbi , nästa vecka börjar vi flytta in i huset vilket känns helt underbart :) Har ju som sagt börjat städa ur där nu, men de är svårt att få tiden att räcka till ...

.

Av Sara - 12 maj 2012 07:56

Ja, sen sist har de hänt en hel del saker. Albin växer och tar sig fram överallt och river i precis allt , precis som ett barn ska göra ;) hihi Han väger nu 9390 g och är 75 cm lång :) han har växt min lillskrutt som bara var 50 cm lång och vägde...

.

Av Sara - 21 april 2012 17:28

Hm . tiden bara springer förbi , och jag tror jag ska ta bort bloggen , finns ingen tid till att sitta här och skriva och ingen ork heller.. blkir så långa mellanrum så de känns lite onödigt,.. jaja , vi får se hur de blir :)   Har iallafall best...

Av Sara - 2 april 2012 09:04


ja de är lite dårlig uppdatering här , men vafan , jag har inte tid längre , hahah .. Iallafall så går dagarna , dom bara flyger förbi . Nu är de liksom bara 1 vecka kvar tills vi åker på kryssning och jag blir bara mer o mer nervös över att lämna ...

Presentation


Hej .
Jag är 21 år gammal och mamma till världens bästa son Albin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards