sarajohansson

Alla inlägg under mars 2012

.

Av Sara - 21 mars 2012 21:07

idag har vi inte alls gjort mycket , Anna-Lena var här en sväng på förmiddagen och hälsade på , även Angelica kom in en sväng .

Sen vilade vi o tog de lugnt ,sökt lite jobb o.s.v har varit ute o gått en sväng i de sköna vädret :)Sen vart de fika hos Angelica o Jörgen tillsammans med dom , Marit, Rolf, Anna-Lena, Anders, o alla barnen :)

Var även ner och "rådpratade" lite med mormor, hon är allt bra hon, har svar på nästan allt :) min älskade mormor och morfar  

Vid 19.00 gick vi hem och Albin fick välling och somnade ganska bra precis direkt , och jag la mig i ett skönt skönt bad :) 

Nu tror jag att vi gör kväller här snart, börjar bli rätt trött nuför tiden , för mitt liv innehåller ju en massa bus/lek,  och en massa kärlek så ja man blir trött , haha .. men sjukt skönt att gå o lägga sig tidigt också .. 


Iallafall så är de nu bokat o klart att jag och Älskling ska på kryssning om ca 3 veckor :) känns lite dumt och konstigt att lämna Albin hemma, men han är iallafall hos säkra händer, alltså hos min mamma :)   så jag kan nog känna mig lugn hoppas jag . ;)

Åker iallafall i sällskap med Anna-Lena och Anders, ska verkligen bli super mysigt :)


Nej nu ska jag ta o stänga ner datorn och så småningom krypa ner.


 

..

Av Sara - 20 mars 2012 16:50

Ja nu var de ett tag sedan igen , men förra veckan hade jag så mycket att göra att jag inte alls hade tid att sitta här å skriva ..

Måndag- Onsdag möten å grejer + besiktning av bilen, blankt papper = glad Sara !

Iallfall torsdags morgonen började kl 04.00 på morgonen av att Albin hade skitit ner sig, åt lite välling och somnade om 1 timme, sen fortsatte dagen med en massa blöjbyten troligen hade han fått magsjuka, på kvällen ringde jag sjukrådgivningen eftersom att jag varken fick i honom mat eller vätska, dom sa att jag skulle prova med blåbärssoppa och majsvälling som stoppar upp lite, och blåbärssoppa gick i lite grann, natten fortsatte med bajsblöjor och jag ringde BVC på fredag morgon, fick lite råd o.s.v och att de borde gått över till senast söndag annars kontaka dom igen på måndagen, så på måndagen så ringde ja igen och fick en tid hos en doktor, så vi var ner på hälsocentralen med Albin och dom klämde o kände o lyssnade, fick inte ur dom så mycket vettigt förutom att de var troligen magsjuka men att de borde ha gett med sig redan i lördags-söndags. så om de fortfarande är lika på torsdag skulle vi komma tillbaks , för då har de gått en vecka, och de är inte bra .. idag har vi iallafall bara behövt byta 2 bajsblöjor än så länge kanske börjar vända? hoppas de iallafall .. lite skillnad mot 20 bajblöjor till 2.

Så ja så mycket mer har inte hänt .. har beställt en present till pappa idag, eftersom de inte är så långt kvar tills han fyller år .. sen har jag också beställt hem lite foton o sätta i albumet :)


Nej nu ska jag plocka ihop lite och invänta att Albin vaknar :)


 

Av Sara - 11 mars 2012 20:03

Onsdag morgon klev vi upp, packade klart de sista och väntade sedan på att Albin skulle äta frukost och sen rullade vi vid ca 10.

Albin sov till Kårböle sedan vaknade han och var vaken de sista milen till stugan, sista biten var lite grinig men med en massa bus o lek så gick den biten också :) stannade ju i sveg o fikade så albin fick komma bak till mig och röra sig lite innan de var dax o sitta i bilstolen igen .. När vi väl kom fram tog vi de bara lugnt , bäddade o packade upp lite , sen sov ja go Albin middag ;) sen var de dax för middag och sen somnade Albin och jag, mamma och Christian satt o spelade kort o flummade o flummade med en massa sms tillsammans med Sofia ;) du är såå 2011 ! nej , gud så jag skrattade denna kväll , gick i allafall och la oss , och hör hur mamma börjar asgarva, o ropar att jag ska komma, då skickar Kewin en film på Sofia när hon dansar , fy så vi skrattade .. haha ..

Torsdag, klev upp , grabbarna åkte skoter och sedan åkte även Albin sin första skotertur, sen blev de massa bus/snökrig hemma vid stugan och även lite korvgrillning, och sedan tog vi de lugnt tills kvällen då vi åkte på familjekväll i backen där de blev pulkaåkning :)

på kvällen blev de lugnt lite kortspel .

Fredag morgon klev vi också upp i tid allihop , åt frukost och packade oss på skotrarna och åkte upp på fjället men de blåste så mycket så vi åkte till en värmestuga istället där vi grillade korv innan vi åkte hemåt , resten av den kvällen blev de bara mys , skratt o tok :)

Lördag började med att de var rätt mulet så de blev att ta de lugnt på förmiddagen men runt 11-11.30 drog vi upp på fjället där vi grillade korv och myste. ,men sen blev de oväder och vi åkte tillbaks till stugan :) där de blev mys resten av kvällen , även lite ihopplockning , packning  av skotrar o.s.v

Söndag , alltså idag , så klev vi upp , åt frukost , packade de sista och sedan rullade bilen emot Vallsta ! Var hemma ca 12.30 :) skönt med min min min säng , min min min soffa, ooo en riktigt toa, ja de var verkligen skönt att komma  hem "borta bra men hemma bäst" de stämmer riktigt bra de :)

Blev iallfall bjudna på mat hos mormor och morfar nu ikväll , där min familj också var mysigt att vara tillsammans alla, sällan de blir så .. Men men sen gick vi hem , stoppade Albin i ett bad och sedan på med pyamas och välling så nu sover han sött, och hjärtat mitt åkte o repade, och jag har tråkigt , funderar starkt på att gå och lägga mig i MIN MIN MIN SÄNG ! är så frukstansvärt trött, man blir tamefan seg av att åka bil . skönt att få lägga sig i en riktigt säng . då jag o Albin delat på en 70cm säng, och jag kan lova att de var inte lätt , för Albin är ju inte den som ligger still ... hahahah ! de slutade med att han fick ligga snett över sängen och jag låg nere vid  fötterna, snacka om att jag har ont i ryggen .. men men mysigt har vi haft.


Ja vi har verkligen haft flera underbara dagar i Lofsdalen  


   

Av Sara - 5 mars 2012 17:16

Hejhopp .

Dagarna flyger förbi .. ...

På lördagen hade vi en mysgrilldag tillsammans med Anna-Lena och Agnes , senare blev de lite vila för mig o Albin och sedan ner och grattade Ottis :) På söndagen gjorde vi inte mycket , tog de lugnt  sen var vi ner och åt hos Syster Sofia och Kewin , tacos blev de där ;) gott ...

Sen blev de en tripp till arbrå för lite kortspel , och de blev plump som vanligt för oss :) hahaha , .. undrar ja, hur många gånger vi kommer spela de under vecka 27 ;)

och idag har inte alls hänt mycket , bara varit , har huvudvärk som ett svin, hjälper inte med alvedon heller :(

Men men... resten av kvällen blir iallafall lugn , lite städning står på mitt schema ...

Albin har också fått sin andra tand, så nu sitter de två nedre tänderna så fint så :) mitt hjärta..

Imorgon blir de packning och ännu mer städning, sen badhuset på kvällen och sen hem o fortsätta packa lite sen sova tidigt för på Onsdag åker vi till LOFSDALEN och myyyyyser !


 

.

Av Sara - 2 mars 2012 09:29

Albin bestämde sig för att stiga upp kl 05 imorse, men somnade om runt 06.30 , så nu har jag varit hos mamma, och ska nu hoppa in i en dusch för sen blir de en tur till bollnäs o uträtta ännu mer saker.. .

idag blir nog en lugn lugn dag, för de blir bara slappa hela dagen när vi kommit hem ..

Imorgon firar vi Ottilia ,eftersom att dom åker till lofsdalen på söndag, annars blir de nog också bara lugnt i helgen :)


Igår var iallafall , Anna-Lena, Agnes, Anders , Mamma och Sofia här , hade lite mys och fikade :)

Albin fick också lite kläder av sin mormor eftersom han hade namnsdag

2 pyjamasar , 1 tröja, ett par jeans, en skinnjacka, strumpor och solbrillor, min lilla tuffing :)


Sen somnade vi rätt fort :)


Får se om de blir en tur till lofsdalen till veckan, fast bara några dagar inte hela veckan som mamma mf är där :)


 

Av Sara - 1 mars 2012 07:09

Veckorna bara flyger förbi , :)

i måndags kom Fanny hit ca 09.30 och stannade tills ca 18 när hon gick till sin familj :) Fille kom också vid kanske 17 tiden och stannade till ca 21.Annars hände inte alls mycket i måndags en massa mys med flickorna och min familj :)

Tisdagen hände de heller inte så mycket, fanny var här en stund sen åkte jag och handlade i bollnäs :) och efter det kom frida, och efter någon timme till kom Carro, Fille o Fanny :) blev en massa tjejmys/tjejsnack när albin hade somnat :)

Igår började dagen lite tråkigt med en massa tjaffs, men allt löste sig mellan alla, så fanny kom hit och var med oss en stund , sen bytte vi om och drog till brinken , Jag, Fille, Fanny och Carro :) och fy fan så ont de gjorde i mitt huve sista gången vi åkte madrass ner, då jag och fanny slog i hop våra huvuden i de lilla guppe som fanns därnere :) har fortfarande ett rött märke..

Senare på efterniddagen , gjorde jag och älsklingen varma mackor, och sen blev de bad av min lillskrutt :) sen somnade han och vi kollade på fuskbyggarna , sen somnade vi med...

Idag ska jag träffa fanny en sväng innan hon åker hem :) tråkigt att hon ska åka hem nu :( tiden går så fort när hon är hemma, även fille åker hem idag :( och lämnar mig här .. hahah .. men de dröjer nog inte wå länge innan dom besöker vallsta igen ;)


nej nu ska jag mysas ..


 

Presentation


Hej .
Jag är 21 år gammal och mamma till världens bästa son Albin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards