sarajohansson

Alla inlägg under maj 2010

Av Sara - 27 maj 2010 22:17

Förkyld som ett as eller vad de nu är för något , gör ont i hela kroppen , nyser som saten och de bara rinner ur näsan :'( uff...Men men sånt är livet. ..

Fille kom hem igen idag :) så hon kom hit och tog en cigg, blir nog att umgås med henne imorn :) en stund, hon kanske följer med till pappa och hjälper till att skruva skåp till deras nya kök :) Så min kväll imorn kommer att tillbringas med 2 utav mina söta småsystrar :)

Idag har nte hänt så mycket, var och jobbade 9-13 , sen åkte jag hem för att jag kan inte stå i butik när de bara rinner ur näsan , och jag är allmänt blek , ser ut som ett spöke ... så då åkte jag hemm, sov 4 timmar, sen kom fille och tog en cigg, och efter de har jag legat vid datorn, och kollat lite på tv :) och varit ute och goat med mina hästar, och till helgen eller veckan ska jag troligen åka och  kolla på ett varmblodssto , på 8 år ... :)


Så mycket mer händer inte nu när jag är sjuk IGEN  !!!!!   usch !


nattinatt ...


hööööörs !

Av Sara - 26 maj 2010 21:26

Tog in hästarna nu ikväll, dels för att de regnar , och dom går inte in alla 3 i vindskyddet, sen behöver titus ligga mycket nu när hans bak knän inte är som dom ska, och jag vill inte att han ligger ute när de är blött, bättre han får komma in och ligga torrt. så nu fick dom komma in, så vi har haft en lite gosstund , jag och mina sötnosar :) dom verknade inte alls sura över att få komma in, dom verkar trivas inne faktiskt :)

Har iaf packat klart typ allt som ska med till den stora hästen, alltså upp till betet, så som jodopax, bomull, lidor, flug/mygg spray, salvor, linement, o.s.v :) sen har jag ju allt hemma också eftersom att de kan ju behövas till ponnysar också :) hihi .. å så mysigt nu när sommaren kommer , då jag kommer kunna bada med mina sötnosar, och bara vara ute och ta de lugnt med dom :) synd bara att inte ponnysarna kan följa med på bete, men de är för riskabelt , när de var en stor häst som fick fång på det betet förra sommaren... :/


Näe nu ska ajg lägga mig och sova, för nu behöver jag sova om jag ska orka jobba imorn .. hejsvejs :)

Av Sara - 25 maj 2010 18:31

Det finns något som betyder så fruktansvärt mycket för mig, och de är mina underbara hästar.. dom ger så mycket tillbaks , dom är tacksamma över de man gör för dom.. och ni ska veta , att när man sitter där uppe på hästryggen det är en helt underbar fantastisk känsla, helt underbart, även när man bara står och gosar , eller hör när dom tuggar i sig sin mat, eller när dom kommer springades emot en när man kommer .. ja helt underbart...

Just nu har jag 3 st som betyder allt för mig , Gomatic, Titus & Harri ... <3


Aja, idag har jag jobbat 09-16 .. har även köpt lite grejer, En flottör som ska sitta i badkaret på sommarbetet, eftersom att den förra gått sönder, sen har jag även köpt ett nytt schabrak, svart med guldkant :) å lite sånt där smått .. har även skott om den stora ( Gomatic) så nu har han fått på sig nya sommarskor och är helt underbart fin i hovarna :) passar bra nu när jag tar honom till Sommarbetet vilken dag som hellst ...

Ponnysarna får vänta med att bli värkad, eftersom att dom nöter ut mycket utav sina hovar när dom springer utan skor :) så de hade inte växt så mycket än, så om någon vecka är de deras tur :)


Ja, så mycker mer har jag inte gjort idag, tänkte vila och ta de lugnt nu fram tills jag ska sova, ska även ringa Ann :)


Hare bra hööörs !

Av Sara - 23 maj 2010 13:08

Du säger att jag inte vill träffa dig och att jag inte har tid att träffa dig, men jag förstår inte vad du menar, jag har umgåtts med dig hela veckan, igår satte jag hage, och de är saker som måste göras, oh nu helt plötsligt är du super sur , för att jag inte vill träffa dig och jag har inte tid att träffa dig.. vad tycker du att jag ska göra då`? jag är också en vanlig människa och orkar inte hur mycket som hellst utan jag behöver också sova, och jag har inte mer tid än någon annan, jag jobbar 9-17 varje vardag och sedan har jag 3 hästar också , + att jag ska hinna umgås med nära... de handlar inte om att jag inte vill träffa dig , men du verkar tro de, men hur ska de kunna fungera mellan oss när de hela tiden slutar såhär?

du säger bara, men du har aldrig tid.. nähä, men jag gör så gott jag kan , självklart att jag är trött när jag kommer hem på eftermiddagarna , och har hästarna att sköta, och sedan ska jag hinna träffa mamma , o.s.v men jag gör så gott jag kan ... men hela tiden ska de bli surt...

de kommer aldrig att fungera om de ska vara såhär, för jag mår inte alls bra utav att höra att jag aldrig har tid och att jag inte vill ..

Av Sara - 23 maj 2010 00:14

har jag och Ann gjort idag ;p hahaha ! en hage på 4 hektar ... super skojj , eller inte ;) haha .. men vi var klara efter 5 timmars jobb, tur att de flesta stolp satt uppe , så de var bara att slå i 10 stolp och sedan sätta isulatorer i varje stolp runt hagen och sedan dra tråd runt 4 hk...hahah :) men nu är vi klar :) bara å ställa upp hästarna nu, som eventuellt blir nästa helg .. :) thihi ...


Sen vill jag bara säga förlåt för att jag typ aldrig skriver längre, men jag har inte mått och mår inte sådär vidare bra , så jag har ingen ork till att sitta vid datorn , och har heller inget att skriva om, för jag orkar inte sitta här och skriva ner tråkiga saker , för de är inte änns värt att läsa.. ..Men jag skriver lite till å från ..


Ajaa, just nu sitter jag iaf i kilafors, är barnvakt åt Hampus och Cassandra... kom hit för ett tag sedan och blir väl här till i natt någon gång :) å just nu ligger jag i soffan med chihuahuan Nikita i knäät :) så gullig så :) hihi ... Näe nu ska jag ta och kika lite på tvn och gå ut och ta en cigg och även släppa ut Nikita :)


Puss å Kram


  

Av Sara - 14 maj 2010 12:20

http://www.youtube.com/watch?v=1nNYmEGcpOc


Vers.
I'm a rebel, a writer, a poet and a fighter
Ride for me and my niggas, for them I give me life up.
A son, a brother, a nephew and a cousin
I does it for them cause without them I'd be nothing.
I struggle, I hustle, I'm a nigga with attitude
These fuckers try to kill the black in you
Accept me for who I am, (yeah)
See I will never dumb down, thats not what I'm about
I'm a artist make my music get the money then I'm out my friend
But then I am back again.

Ref.
When the drugs don't work no more, you get high on life
Thats what they say when you feeling down
Thats what they say when you feeling down (yeah)

When the drugs don't work no more, you get high on life
Thats what they say when you feeling down
Thats what they say when you feeling down (yeah)

Vers.
And It's seems like everybody loves my flow
But what a flow without a heart? I must touch a soul
Before I leave this earth for heaven
And when I do, tell my children to play fly fly fresh forever.

I'm a 24/7 it 365 it all 4 qouarter,
I'm a keep on grindin and our work is never over
There is no rest for the wicked I'm trying to own every singel moment
See if they pass me by
and I die then I have nothing to tell grandpa in afterlife
Thats why I kill today in case I'm gone tonight
I live life to the fullest like I'm close to dying lord.
I pour my soul on these beats,
so I can sleeps without havin holes in my dreams
cause at the end of the day I owe it to me and that's all.

REF

Vers.
For the longest I played the roll as an underdog
but imma rockstar with the guitar, Jay Z when he did wounderwall
Don't spark a conversation, cause you aint saying nothing,
let the money talk for ya.
Don't mention my name unless we talking money
being a wordsmith it aint worth shit, if situations aint working,
put in work until it's working, do dirt if that's needed
Believe me when I say life's appetite for destruction
it's a motherfucka, don't let her eat ya
So when you meet her, kiss her on the forehead
tell her spirits live longer life, there is no death
I'm so it, I'm so fit, if they say so
put anything on my shoulder, I'll hold it like it's nothing
I look you dead in the eyes and that look will never exit your mind,
not even if your memories dies.
(You will remember me for life.)

REF

You can't touch me, I'm on a different plan
You know sense I got to learn, have a father who was very abusing
The only thing that was theres to abusing was the music
you can't take that away from me
I'm not like you all.
Never...

Av Sara - 13 maj 2010 13:57

Ottilia Johansson - http://ottiliajohansson.bloggplatsen.se/

Hilma Johansson - http://hilmaalskarandreas.blogg.se/

Elin Johansson - http://elinj0hansson.bloggplatsen.se/

Sofia Johansson - http://fiiianjohansson.blogg.se/

Moa Johansson

Linn Johansson

Dom sötaste i mitt liv.. jag älskar er <3

Ni är helt underbara , mina 6 st sötnosar...


   

Ottilia Johansson 

Hilma Johansson

        

Elin Johansson

  

Sofia Johansson

  

Moa & Linn Johansson

Av Sara - 11 maj 2010 20:44

Blev inge ridning igår , eftersom att jag hade en sån fruktansvärd tandvärk efter tandläkarbesöket igår .. uffa .. inge roligt alls .. men nu är de klart, nu ska jag bara vänta 8 veckor och sedan tillbaks och kolla så att de läkt som de ska...

Idag har de inte hänt så mycket, vaknade , klev upp , släppte ut hästarna och sen in å käka frukost och fixa till mig lite, sen åkte jag och jobbade 9-17 , och efter de har jag varit och longerat min stora prins :) gick super bra.. :) Orkade inte rida idag heller, för jag har så förbannat ont i ryggen efter att jag jobbat, så då longerade jag honom ist..

Ikväll händer inte så mycket, ska lägga in lite bilder på datorn ikväll, men först ska jag duscha.. .. eller de blir nog ett bad skulle jag tro :p hihi


hejsvejs..


  Jag och Gomatic :) min stora prins.. <3   En puss med morötter ;) <3

Lilla söta Titus :) <3  

 

Mys med mitt busfrö Titus :) <3

  

Mys med Harri :) <3

Presentation


Hej .
Jag är 21 år gammal och mamma till världens bästa son Albin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards