sarajohansson

Alla inlägg under april 2011

Av Sara - 26 april 2011 17:08

Skärtorsdag: Skodde jag om den stora hästen, o verkade dom små ponnysarna.. :) Sen grillade vi tillsammans med Fanny & Alex :) Senare kom Fille o vi tillbringade kvällen tillsammans med Fanny, Alex o Fille :) satt ute till kl 23 någon gång , sen gick vi hem runt 00.30 :)

Långfredag: Tog de lugnt på dagen , plockade lite, var ner till mamma o hälsade på moster med hennes familj eftersom dom var här o hälsade på :) Sen fixade jag i stallet så att allt skulle vara klart eftersom att mamma skulle ta in hästarna ...O då drog vi vidare till arbrå o tillbringade kvällen tillsammans med Cicci o Svante :) Blev ännu en kväll med grillning :) Känns verkligen som sommar när man  äntligen kan sitta ute :) Åkte väl hem runt 00.00 någon gång :)

Påskafton: Var vi nere hos mamma hela dagen typ, gosade med alla barnen, satt i solen o bara tog de lugnt :) satt ute i solen o käkade glass ... :D

Påskdagen: Var ner till mamma , satt även denna dag i solen tills vi tog en tur till bollnäs , stannade för att äta mjukglass , ooo så gott .. sen vidare med glass till mina söta systrar Moa o Linn, stannade hos pappa en stund , innan vi for hem till mamma o åt middag... Senare på kvällen så var vi " taxi " haha ! Sen blev de hem o somnade inte allt för sent.

Annandag påsk: Hände inte så mycket städade, var ner till mamma , satt i solen o pratade lite , innan vi tog en tur till bollnäs , hem till pappa o hälsade på lite.. sen vidare hem , åt lite mat nere hos mamma grillat ;) Sen tog jag o tjejerna en tripp upp till ridplan o dom fick rida Harri en tag .. Sen blev de till o göra klart i stallet, ta in hästar , sätta sig o prata med Fille en sväng :) O sen hem , Satt o spelade kort med   ett tag innan vi dejtade kudden... 


 Oja , de var min helg o jag bara älskar att ta de lugnt, men de är rätt skönt idag, slipper denna värme :) skönt med en vilodag ;) haha ..

Näe nu ska jag springa :) hejsvejs ..

..

Av Sara - 13 april 2011 16:13

Har varit hos barnmorskan idag :)

de gick bra, fick lite frågor besvarade o.s.v

Mitt blodtryck : 120/70

Vikt: 66 kg

Bebisens hjärtljud: 145

SF mått: 30

, Sist när jag var där 30/3 så såg de ut såhär:

Mitt blodtryck: 110/80

Vikt: 64 kg

Bebisens hjärtljud: 140

SF mått: 26


...

Annars har de inte hänt så mycket, var ner o mockade imorse innan maja klev kl 9 för att vi skulle hinna fira henne innan dom åkte till fjällen ,

Så grattis än gång till maja :)

träffa karro en sväng nu...

.

Av Sara - 11 april 2011 19:09

Å trött å åter trött ... ja de är precis precis precis vad jag är dag ut o dag in ..

men men livet går inte under för de ,

Igår hände inte så mycketsatte om hagen till hästarna så att dom inte trampar sönder överallt, sen blev de en sväng till bollnäs - pappa , o sen vidare emot edsbyn för att hämta syster o kewin.. Hem fixa klart hos hästar, sen hem o laga mat, ta de lugnt o sen sova :):)

Idag, började jag dagen som alltid med att gå ner till mamma- hästarna, fixade klart allt där , gick hem o donade lite, sen ner till mamma igen , o sen hem igen :) o nu är jag nere hos mamma igen, å har fixat klart hos hästarna , ikväll blir de nog en titt på "en unge i minuten"

Sen sooova ! :):)


Beräknat förlossningsdatum: 2011-06-27

Barnet blev till omkring: 2010-10-04

Du är i vecka: 30

Du är i månad: 7

Antal graviditetsveckor och dagar: 29 veckor 0 dagar

Antal dagar kvar till förlossningen: 77


Vecka 30

Barnet:

Hicka

Kroppen växer och samlar på sig mer underhudsfett. Hjärnan fortsätter att utvecklas och vecka till sig, och lungorna är nu nästan helt klara, fullmogna. När din bebis övar på att andas kan han eller hon få hicka. Det känns som små ryckningar i livmodern, som små kramper. Det här är något som du kommer att få uppleva ofta under de kommande veckorna.

Mamman:

Var finns damernas?

Välkommen till den allra sista delen av graviditeten! Hur mår du? Den här perioden kan vara tung, både fysiskt och mentalt. Många kvinnor känner sig trötta och upplever “förvärkar” då och då. Glöm inte att vila under dagen med fötterna högt. Ät nyttig mat, rör på dig i friska luften och gå lägg dig tidigt. Det kanske låter som rena rama ålderdomen, men det är faktiskt bra för dig att prova pensionärslivet just nu. Lyssna på kroppen och var snäll mot dig själv. Du har fortfarande tio veckor kvar!

Är du kissnödig för jämnan? Eller läcker du en aning när du skrattar eller rör på dig? Det är inte alls förvånande eftersom bebisen tar upp mer och mer plats och dina inre organ får mindre och mindre utrymme. Nu är det urinblåsan som blir klämd och tryckt på; den rymmer inte lika mycket som den brukade. Gör dina knipövningar. Det kanske inte är så kul, men du har verkligen nytta av dem på många sätt, både nu och senare

:)

Av Sara - 9 april 2011 23:01

Ja nu ska jag o hjärtat pyssla lite, eller ja , jag ska börja med en "babybok" :)o äta lite chips o dricka cooola ! :) Mysig lördag kväll :)

Idag har de inte hänt så mycket, hjärtat var o lagade bilen, o jag å morfar körde traktor o fixade till lite i hagen :) så nu bör allt j"vla vatten försvinna snart ;) jag verkligen hatar leriga hagar , usch o fy  , jag vill ha sommar , slippa all lera, o leriga hästar... :) men snart så , inte  långt kvar nu e :) Så skönt nu när man kan släppa in senare, hästarna vill liksom inte in före kl 21 , så de är rätt skönt nu faktiskt :)

Näe nu ska jag hälla upp lite chips ! hejsvejs :)

..

Av Sara - 8 april 2011 08:06

Ja vad säger man , veckorna går o går ..

igår fick jag göra ett till ultraljud för att de så att allt var bra, o de var de, bebisen bara växer o växer, o jag lovar , jag har aldrig sett något så gulligt.. :)

Så mycket anant har inte hänt,.. bara tagit de lugnt o vilat så mycket som möjligt.. sen är de ju de vanliga, stallet, insläpp utsläpp o gos .. :)

Idag fyller Gulliga Caroline år, o min gulliga kusin :) Så på eftermiddagen blir de lite fika o en massa annat, :)

Men de blir en tidig kväller, för jag behöver Sooova ! :)

Ja så mycket annat har jag inte att säga.. så jag får ta o skriva lite senare ! :)

hejsvejs.

Av Sara - 4 april 2011 22:09

Ja de är precis vad jag är :)

Blivit mycket sena kvällar under helgen , har varit full fart hela helgen ...

Idag har jag varit i söderhamn med mamma , beställt barnvagn o lite sånt , har även handlat lite presenter då Hilma fyller 10 år på fredag :)

Efter de åkte vi hem jag satte mig vid datorn o pluggade lite, o sen gick jag ner till hästarna o hilma o ottilia fick rida en sväng , börjar bli rätt drygt att gå med nu , att gå o röra mig över huvudtaget, då jag har ont i fötter, ben, rygg o mage.. men de går om jag får ta de lugnt :)

efter de blev de lite insläpp av hästar, o sen hem o lägga mig framför tvn o kollade på en unge i minuten... :)

Inte så långt kvar nu... :) har gått 28 fulla veckor idag, så de är 84 dagar kvar :)


Näe nu ska jag ta o dejta kudden , hejsvejs .

<3

Av Sara - 1 april 2011 12:29

Det gick jätte bra hos barnmorskan sist, bra värden åså :) o hjärtljuden lät också jätte bra, o den sparkar o har sig :) bebisen har börjat sparka hårdare , bra nog mycket hårdare, o för varje dag som går så längtar jag bara ännu mer efter att få se den underbaraste på riktigt, o de känns så långt bort, men bara 87 dagar kvar nu :) börjar ändå närma sig ... tyckte de var nyss jag fick reda på att jag var gravid .. men men , tiden går segt men ändå så fort :) men efter natten/morgonens snöväder så känns våren-sommaren grymt långt borta...


näe nu ska gå o stoppa något i magen :) hejsvejs ..


 

Presentation


Hej .
Jag är 21 år gammal och mamma till världens bästa son Albin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards