sarajohansson

Alla inlägg under oktober 2011

Av Sara - 30 oktober 2011 10:09

Ja tiden går verkligen fort...

Albin har blivit så stor , han har nu 62/68 på kläder, vissa i storlek 62 är för smått..

Han har också börjat vända sig , så han rullar från rygg till mage , från mage till rygg.. :) stora killen...

Han har också börjat äta smakportioner, han har provat på majs/potatis , morot och aprikos/päronpuré :)

Han verkar gilla de , :) han har också ändrat lite på sina sovrutier , och somnar nu inte förän runt kl 21-22 på kvällen men sover till runt 07 på morgonen, äter och somnar om och sover till mellan 08.30-09.30 :)

Han tycker också om att hoppa hoppgunga, där han bara flinar o skrattar hela tiden , o fart har han :)

När han ligger på mage så drar han sig även framåt , så jag har fått lagt ett stort täcke under babygymmet så att han inte hamnar direkt på golvet :)

Annars så gör vi inte så mycket, han sover rätt korta stunder på dagarna, förutom när han ligger i vagnen , så runt 12-13 tiden så brukar vi ta en promenad och då somnar han och sover kanske 2 timmar ungefär , annars när vi är hemma sover han kanske 20 min och är vaken 2-3 timmar :)

och han äter ungefär 5 gånger på ett dygn nu och äter ungefär 165ml per gång :)

Jaa, och imorgon är de hela 19 veckor sedan mitt lilla hjärta kom till världen :)

Han döptes också den 8/10 och de ska va ett stort tack till alla ni som kom och albin tackar så hemskt mcket för alla fina presenter :)


     



Av Sara - 6 oktober 2011 23:01

Ja som sagt vi började flytta in i nya lägenheten i fredags , men kunde tyvärr inte sova här förän tisdag, för de fanns inget badrum då dom inte hade hunnit rusta där ännu :) men nu är de klart, bara badkaret som fattas som kommer om ca 1-2 veckor , men de finns iallafall dusch :) hahaha ..

Så mycket mer har inte hänt , mer än att vi packat upp kartonger på kartonger på kartonger ! fy vad jag hatar att flytta när man måste packa/packa upp , haha .. men mysigt när de är klart :)

och nu börjar de faktiskt se ut som en lägenhet, alla kartonger är upp packade , bara städning kvar, och de tar jag imorgon , för nu är de snart dags för mig och mitt hjärta att gå och lägga oss tillsammans med våran lilla älskde ängel :)


 

Presentation


Hej .
Jag är 21 år gammal och mamma till världens bästa son Albin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards