sarajohansson

Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

Onsdag...

Av Sara - 25 maj 2011 18:57

Ja idag är de onsdag, och jag har övervunnit en del utav min rädsla , bara en bit kvar :)

Annars har de väl inte hänt så mycket mer idag, tagit de lugnt, ska snart följa med Ottilia o Hilma när dom ska rida en sväng :) Sen blir de nog bara hem o ta de lugnt o bara vara tills de är dax o ta in hästarna :) Sen Sova ! :)


Var hos barnmorskan i måndags... hade då gått 35 fulla veckor :)

Vikt: 69.4

Blodtryck: 110/80

SF mått: 34


33 dagar kvar, har alltså nu gått 35+2, o de börjar närma sig o jag längtar som en took :)

Vecka 36

Barnet:

Ungefär 45 cm och mellan 2.5-2.7 kg.

Barnets sugmuskler har blivit starkare och det har blivit rundare i hela ansiktet.
En färdig individ gör sig redo att födas. Nu är det bara slutspurten, den sista månaden, kvar men redan nu går det bra att födas till ett liv utanför livmodern. Barnet har trängt ner djupare i bäckenet, magen har sjunkit och plötsligt blir det lättare att andas. Barnet lägger på sig ytterligare
ett kilo under den sista månaden.

Mamman:

Bara en månad kvar!

Belastningen på rygg och bäcken ökar, det är påfrestande för ledband och muskler.
Vid den här tiden är det vanligt att man kan känna sig både lite nedstämd och irriterad. Det är påfrestande att vara stor och tung och allt går långsammare än det brukar göra. Du blir andfådd för minsta lilla och svettas mer än vanligt. Om du känner dig rastlös och orolig så är det helt normalt. Många kvinnor sover oroligare, har mer halsbränna och springer och kissar stup i kvarten, även nattetid. Du börjar längta efter att föda, att få se ditt barn på riktigt och att snart få din
egen kropp tillbaka igen. Antagligen fantiserar ni mycket kring barnet som snart skall födas och ni tänker kanske också på det stora ansvar som väntar er.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

.

Av Sara - 11 juli 2012 21:55

Tiden går , och jag har verkligen inte tiden för att sitta här o blogga längre tråkigt nog .. Men å andra sidan, jag har min familj att bry mig om, jobba, leka med albin umgås med Christian , ja min familj o jobb tar min tid, och jag är verkligen l...

Av Sara - 24 maj 2012 08:06

Ja idag är de torsdag, jag som tyckte de var måndag nyss? Som sagt veckorna flyger förbi , nästa vecka börjar vi flytta in i huset vilket känns helt underbart :) Har ju som sagt börjat städa ur där nu, men de är svårt att få tiden att räcka till ...

.

Av Sara - 12 maj 2012 07:56

Ja, sen sist har de hänt en hel del saker. Albin växer och tar sig fram överallt och river i precis allt , precis som ett barn ska göra ;) hihi Han väger nu 9390 g och är 75 cm lång :) han har växt min lillskrutt som bara var 50 cm lång och vägde...

.

Av Sara - 21 april 2012 17:28

Hm . tiden bara springer förbi , och jag tror jag ska ta bort bloggen , finns ingen tid till att sitta här och skriva och ingen ork heller.. blkir så långa mellanrum så de känns lite onödigt,.. jaja , vi får se hur de blir :)   Har iallafall best...

Av Sara - 2 april 2012 09:04


ja de är lite dårlig uppdatering här , men vafan , jag har inte tid längre , hahah .. Iallafall så går dagarna , dom bara flyger förbi . Nu är de liksom bara 1 vecka kvar tills vi åker på kryssning och jag blir bara mer o mer nervös över att lämna ...

Presentation


Hej .
Jag är 21 år gammal och mamma till världens bästa son Albin

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards